![]() |
İpek BAHADIR
Vakıf Müdürü
|
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğünün Görevleri;
Vakıf Başkanına karşı sorumlu olarak mevzuat ve Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü düzenlemeleri çerçevesinde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının faaliyetlerini yürütür ve koordine eder.
İş Kapsamındaki Görevler
Vakfın Hizmet alanına yönelik görevler:
• Mütevelli Heyeti gündemini hazırlatmak,
• Yardım taleplerinin alınması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması ile ilgili iş ve işlemleri planlamak, organize etmek.
• Belirli zaman aralıklarında yapılacak SOYBİS sorgulamalarının sonucuna göre, durumu değişen hanelerin incelenmesini sağlatmak.
• Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisinin görev alanında olan sosyal inceleme kapsamındaki hane ve çevre incelemelerinin takibini ve denetimini yapmak.
• Yardım dağıtımının organizasyonunu yapmak ve gerektiğinde nezaret etmek.
• Vatandaşların istek ve şikâyetleri ile ilgili karşılıklı görüşmeleri gizlilik ilkesine uygun olarak yapmak ve gereği halinde Vakıf Başkanına raporlamak,
• Vakıfla ilgili kanun, yönetmelik, genelge, genel yazı gibi düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak ve ilgililere bilgi vermek,
• Genel Sağlık Sigortası kapsamında gelir testi işlemlerinin ilgili mevzuatta belirtilen şekilde ve süre sınırları içerisinde sonuçlandırılarak SGK’ya bildirilmesini sağlatmak,
Vakfın muhasebesi ve mali yükümlülüklerine yönelik görevler:
• Vakıf Muhasebesinin ilgili mevzuata uygun ve düzenli bir şekilde tutulmasını ve muhafazasını ek görev olarak sağlamak,
• Vakıfta muhasebeci bulunmaması durumunda ilgili görevi ek görev olarak yapmak ya da yaptırmak,
• Vakfın vergi ve yasal yükümlülüklerine ilişkin tahakkuk ve ödeme işlemlerini yaptırmak ve takip etmek,
• Resmi kurum/kuruluşlara verilmesi gereken her türlü beyanname, bildirge ve diğer mali tabloları tam ve doğru olarak düzenlenmesini, yasal süresi içinde ilgili yerlere verilmesini
sağlamak ve takip etmek,
• Vakfın aylık mali durumunu gösteren raporu Mütevelli Heyetine sunmak,
Vakfın genel idaresine yönelik görevler:
• Vakıf personelinin çalışmalarını takip ederek uyum içinde ve verimli olarak görevlerini yapabilmeleri için aralarında iş bölümü yapmak, hizmet içi eğitimlerini sağlamak ve gerekli tedbirleri almak,
• Personelin izin işlerini planlamak ve Vakıf Başkanının onayına sunmak / imzalamak,
• Personelin özlük dosyalarını tutmak ve işlemlerini takip etmek,
• Vakfın ihtiyacı olan malzemenin mevzuata uygun olarak satın alınması, kaydının tutulması ve en verimli bir şekilde kullanılması ile ilgili faaliyetlerde bulunmak
Diğer Görevler :
1-) Bireysel Gelir Getirici projelere ait proje dosyalarını takip etmek.
2-) Genel Müdürlükten gelen İdari yazılara cevap vermek.
3-) Vakıf tarafından düzenlenen her türlü yazıların, evrakların Vakıf Başkanının Oluruna arz edilmek üzere paraflayarak hazır hale getirmek,
4-) Mevzuat gereği her yılın Aralık ayında bir sonraki yılda görev alacak Mahalle Muhtarı ve Sivil Toplum Kuruluşları temsilcilerinin seçiminin yapılması ve sonuçlandırılması işlemlerinin yerine getirilmesini sağlamak,
5-) Genel yardım listelerini sistem üzerinden ve liste kayıtlarından takip etmek, güncellemek.
6-) Vakfın doğrudan temin harici ihale iş ve işlemlerini hazırlamak,
7-) Demirbaş kayıt defterinin düzenlenmesi, defterin kayıt ve demirbaş düşüm işlemlerini yapmak.
8-) Vakfın fiili ve harici sorunlarına ait yazışma yapmak, görüş talep etmek.
9-) Vakfın mali durum tablolarını kontrol etmek ve Mütevelli Heyetine bilgi vermek.
10-) Personelin Ocak ve Temmuz aylarında sistem üzerinden güncellemeler yüklendiğinde
brüt maaş tutarlarını güncellemek.