BAŞVURULAR İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
- Tüketiciler ile satıcılar/sağlayıcılar arasında çıkan uyuşmazlıkları çözümlemek ve tüketici mahkemelerinde delil olarak ileri sürülebilecek kararları almak üzere İlçemiz Tüketici irtibat Bürosuna / TUBİS vasıtasıyla başvuru yapılabilecektir.
- Elektronik ortamda yapılan başvurularda ek belgelerin sisteme taranarak eklenmesi ve formun çıktısının alınarak ıslak imza ile imzalandıktan sonra Tüketici Hakem Heyetine 15 gün içinde teslim edilmesi zorunludur.
- Elektronik ortamda yapılan başvurularda ek belgelerin sisteme taranarak eklenmesi ve doldurulan formun sistem üzerinden elektronik veya mobil imza ile imzalanması durumunda Tüketici Hakem Heyetine fiziki ortamda evrak teslim edilmesine gerek yoktur.
- Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Yapılan başvurunun niteliği, başvurunun konusu, mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak karar süresi en fazla altı ay daha uzatılabilir.
- Kararlar, alındığı tarihten itibaren on iş günü içinde taraflara yazılı olarak 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre tebliğ edilir. Tarafların temsilinin avukatla yapılması halinde tebligat avukata yapılır.
- Tüketici, kapıdan satışlarda, mesafeli satışlarda ve bankadan alınan kredilerde 14 gün içerisinde cayma hakkına sahip olup, taksitli satış sözleşmelerinde (sabit iş yerlerinden alınan mallarda) 7 gün içerisinde hiç bir gerekçe göstermeksizin cayma hakkına sahiptirler.
- Tüketici, sahip olduğu haklarının yazılı bulunduğu sözleşmeyi imzalar ve kendi el yazısı ile tarihini yazar. Satıcı veya sağlayıcı, taraflar arasında akdedilen sözleşmenin bir nüshasını tüketiciye vermekle yükümlüdür.
Parasal Sınırlar ve Yetki:
2022 yılı için Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda parasal değerler:
- 10.280 TL'nin altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri,
- Büyükşehir statüsünde olan illerde 10.280 TL. - 15.440 TL arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri yetkilidirler.
- Bunun dışındaki uyuşmazlıklarda Tüketici Mahkemeleri yetkilir.
Başvuru Yeri:
- Vatandaşlar başvurularını tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu Tüketici Hakem Heyetine veya tüketicinin satış işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyetine yapabilirler.
- İlçemize yapılan Tüketici başvurularında Adapazarı Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı yetkili olduğundan, Kaymakamlığımızda bulunan Tüketici irtibat bürosuna yapılan başvurular sisteme yüklenmekte olup, başvurulara ait kararlar, Adapazarı Kaymakamlığına bağlı Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı tarafından alınmaktadır. Kararlarda Adapazarı Tüketici Hakem Heyeti yetkilidir.
- Başvurular aşağıda belirilen örnek formlar kullanılarak yapılacaktır.
- Başvurularda Dilekçe, Fatura, Garanti Belgesi, Servis Fişi vb. Delil niteliğinde belgelerin eklenmesi zorunludur.
- Elektronik Başvuru yapmak İçin Tıklayınız!
Başvuru Yeri;
1- Adapazarı Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı,
2- Serdivan Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti İrtibat Bürosu (Tel: 0264-2115470 Dahili: 121)